studenten och sen då ? hjäääälp miiiig

Hej på er alla! 
 
åh herregud vad länge sen det var jag skrev här och ens logga in på blogg.se
känner att jag måste skriva något nu vet inte vart jag ska ta ut allt annars och någon av er kanske sitter eller har suttit i samma sitts så skulle behöva lite tips kanske för har feta paniken typ..
 
 
iallafall. som ni alla vet eller om ni vill veta så tar jag studenten till sommaren och ALLA tjatar och frågar samma fråga " VAD SKA DU GÖRA EFTER STUDENTEN" 
 
mitt svar till dom som frågar är ingenting.. har inget svar på den frågan. vad kommer hända? vad ska jag göra? plugga vidare? jobba? flytta? 
 
min första plan var att åka till australien och jobba som Au pair i 1 helt år men den planen sprack ju.. har allting kvar här och kan inte tänka mig att flytta så långt bort från allt.. min familj.. mina vänner.. min pojkvän.
Söka jobb här är ju som att pynta en gran mitt i sommaren.. omöjligt. sjukt svårt att få jobb i den åldern man är i nu.. lätt för vissa men inte för alla..
 
min plan nu är att jobba säsong tex i sälen, stöten, funäsdalen. något sådant och jobba som skidlärare, liftskötare och sådant. det har jag velat gjort sen jag var liten. kanske inget höjdar jobb tycker vissa men fatta va kul man har med alla som är där. och jag älskar att åka skidor så skulle vara perfekt.. 
 
men då är problemet.. flytta.. från allting. har pojkvän här, familj,, lämna dom under hela vinter halvåret.. vissa funkar att ha distans förhållande men har spenderat 2 år varje dag med min pojkvän.. 
 
vill ändå bara inte ge upp alla mina drömmar.. bara stanna här för att man har saker som gör en fast här. 
 
herregud vafan ska man göra.. många säger att det är flera månader dit.. jaa men herrregud måste ju hinna välja.
 
plugga vidare är ett måste men inte just nu för vet inte vad ja vill bli så det får bli om några år.
 
någon som sitter i samma sitts eller har gjort det. snälla berätta såfall och hjälp mig från dessa tankar.. för dom dödar mig..
 
föräldrar som pressar, som hoppas på en, vänner som vet va dom ska göra redan, pojkvän som stannar här..
 
 
det där med student är inte så jävla kul längre..
 

Kommentarer
Postat av: anna

åh najs, haha de låter som min pojkvän enda sen ja köpte min bil har han velat styla den å ja massor :P
De är svårt å veta va man vill, när ja tog studenten trodde ja att de va lätt att å få jobb men fy så fel ja hade, har inte haft något fast än å tog studenten för snart tre år sedan.

2014-01-29 @ 12:05:03
URL: http://annamarialarssson.blogg.se
Postat av: anna

haha ja precis å sen blir dom snygga me :) tur att man har en pryltokig pojkvän som äger mer bildelar å tillbehör än va han behöver, blir billigt å fixa då för han har de mesta :P

ja de suger, känns som man inte kan söka något för alla ställen som söker personal ska man ju ha högskoleutbildning å tio års erfarenhet känns de som

2014-01-31 @ 09:50:09
URL: http://annamarialarssson.blogg.se

Vad vill du skriva? ska det vara taskigt så kan du lika gärna låta bli.:

Vad har du för namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0